מעסקים בינוניים ועד חברות של אחד, מערכת CRM פשוטה יכולה לבנות קרבה עם הלקוחות והפוטנציאלים שלך.
80% מהעסקים הקטנים כבר משתמשים בהם, ו-78% השתמשו בפתרון CRM במשך שלוש שנים או יותר.
אם אתה חלק מהמיעוט שאינו משתמש בפלטפורמת CRM – ייתכן שאתה נותן למתחרים שלך יתרון גדול למדי. חסרים את המשאבים שיש למיזם ועובדים עם תקציב מצומצם יותר? אתה לא צריך לוותר על הכלי החיוני הזה. יש CRM לעסק הקטן שלך.
המשך לקרוא כדי לגלות עוד על CRM ומדוע אינך זקוק לפתרון 'ארגוני' יקר. בנוסף, נשתף את תכונות המפתח של מערכת CRM פשוטה מתאימה למטרה.
אז מה עושה CRM פשוט וטוב?
אפליקציית CRM מאחסנת, מארגנת ומחזירה אינטראקציות בין הצוות שלך ללקוחות או ללקוחות פוטנציאליים.
כל אחד בארגון שלך יכול לאחר מכן לאחזר ולסקור כל נקודת מגע שהייתה לעסק שלך עם לקוחות קיימים או פוטנציאליים.
בפעם הבאה שתצטרך ליצור קשר עם אותו אדם, חברה או בעל עסק, תוכל לאחזר הערות על אינטראקציות קודמות ולהתכונן לשיחה.
מלבד מתן הקשר רב יותר, ישנן סיבות נוספות לכך שהעסק שלך זקוק לכלי CRM.
למה אתה צריך CRM?
אם נרתם את ניהול קשרי הלקוחות ליסודות, יש לו שתי מטרות עיקריות: לשמור על הלקוחות שיש לך מרוצים, ולהבטיח לקוחות חדשים כדי שתוכל לצמוח.
מערכת CRM עוזרת לך לעמוד ביעדים אלה על ידי ריכוז המידע הדרוש לך כדי לספק חווית לקוח מעולה.
האם אי פעם יצרת קשר עם עסק מספר פעמים על אותה בעיה וחשבת, "למה האנשים האלה לא מדברים אחד עם השני?" זו תמיכת לקוחות גרועה כאשר אתה צריך שוב ושוב את הבעיה שלך לחברה.
עם CRM, אתה יכול למנוע בעיה זו. כל מידע הלקוח מוחזק במקום אחד, נגיש לכולם.
אז כאשר לקוח מתקשר – אם עם בעיה או רק כדי לעדכן כמה פרטים – הצוות שלך יכול לעדכן את המידע ב-CRM.
לאחר מכן, כאשר חבר צוות אחר מקיים אינטראקציה עם אותו לקוח, הוא יכול להציג את כל הרשומות שלו ב-CRM שלך ולחסוך זמן. אם ההקלטה והשיתוף של נתונים מרגישים מכריעים, אל תדאג; 87% מה-CRM שנמצאים בשימוש כיום מבוססי ענן, מה שמקל על שיתוף וגישה לנתונים.
מערכות CRM אינן מיועדות רק לשירות לקוחות, הן שימושיות גם עבור צוותי המכירות והשיווק שלך.
לפי TOPO (כיום Garner), רצף המכירות היעיל ביותר דורש 12-16 נקודות מגע הנפרשות על פני 3-4 שבועות.
סביר להניח שיותר מאדם אחד יהיה מעורב בתהליך זה. לכן, רישום מרכזי המפרט כל נקודת מגע – הנגישה לכולם בקלות – יחליק את התהליך. לאחר מכן, צוותי מכירות יכולים לשתף פעולה עם שיווק ולשתף מידע זה על הלקוח, מה שמאפשר ליצור קשרים אישיים יותר עם לקוחות.
עם כל היתרונות הללו, פתרונות CRM עשויים להיראות יקרים ומורכבים מדי, אבל הם לא צריכים להיות.
4 תכונות שחייבות להיות ב CRM שלך:
#1. ניהול קשר
העסק שלך צריך דרך לנהל את כל פרטי הלקוחות והלקוחות הפוטנציאליים – כתובות דוא"ל, מספרי סלולר, כתובות דואר וכן הלאה.
CRM מארגן את כל המידע הזה במסד נתונים מסודר אחד, ומאפשר לך לשתף מידע בקלות עם הצוות שלך.
אתה יכול לקבץ מספר אנשי קשר מעסק אחד ולאחזר ולעדכן את כל הפרטים בכמה לחיצות.
רוב פתרונות ה-CRM כיום מתארחים בענן, כך שתוכל להשתמש בכלי הניהול שלך בכל מקום שאתה הולך. לא תצטרך עוד לשאת את המחברת הזו המכילה "מספרים חשובים" שיהיה אסון לאבד.
#2. מעקב אחר אינטראקציות
מכירות הוא משחק מספרים, נדרשות מספר נקודות מגע עם פוטנציאל כדי לסגור עסקה. אם אתה מתעד את כל האינטראקציות, חברי הצוות יכולים לראות מה נעשה.
ואחרי שהמרת לקוח פוטנציאלי ללקוח – צוותי הטיפול בלקוחות והתפעול שלך משתלטים, רואים את השיחות והמיילים ומבינים מה הלקוח רוצה. הם עומדים במהירות בדרישות ויכולים לטפל בלקוח ולמלא את ההזמנה, לעקוב, ובסופו של דבר להציע הזמנות ומכירות נוספות.
#3. תזמון ותזכורות
CRM הוא פתרון אחד לתזמון, תזכורות ובדיקת פרטי אינטראקציה קודמת. אם אתה בונה את ה-CRM שלך באמצעות Monday, אתה יכול להשתמש באוטומציה כדי לתזמן שיחות ולהגדיר תזכורות.
לא רק זה, אתה יכול גם להזהיר אנשים אחרים. אם לקוח מתקשר והוא מחובר ללוח ה-CRM, הוא יכול להודיע אוטומטית למנהל החשבון. הנה פסגה במרכז האוטומציה שלנו:
#4. ניטור צינור/משפך
כמובן, CRM אינו מיועד רק לאחסון נתוני לקוחות/לקוחות פוטנציאליים ותזמון שיחות. תרצה שהוא יטפל גם בתהליכי צוות אחרים, כגון ניהול משפך מכירות ועיבוד הזמנות.
ההבנה כיצד הלידים מתקדמים בצנרת המכירות שלך ומתי ירדו ההזמנות מאפשרת לך לתכנן משאבים ולארגן את הצוות שלך.
הדבר הטוב ביותר הוא שאתה יכול לקשר את כל המידע שלך יחד, כך שאתה צריך רק להזין נתונים פעם אחת – או להכניס אותם אוטומטית – ולחבר הכל באמצעות עמודות מראה.